Digital Signage – produkt przyszłości

Gdziekolwiek się nie rozejrzymy, tam widzimy niesamowity postęp technologiczny. Branża reklamowa pod tym względem nie zamierza wcale zostawać z tyłu. Coraz to nowsze formy przedstawiania treści reklamowych, coraz to skuteczniejsze oddziaływanie na odbiorcach. Właśnie o to chodzi, by relacja między nadawcą, a odbiorcą przeistaczała się w emocjonalną więź, popartą mocnymi i oczywiście wyłącznie pozytywnymi odczuciami.

Papier wyparty z branży reklamowej?

Tradycyjne materiały POS nadal oblewają rynek reklamowy. Jednak coraz częściej, szczególnie w przypadku reklamy zewnętrznej, pojawiają się zupełnie inne nośniki, trafiające do potencjalnych Klientów. Co prawda nadal nie możemy mówić o tym, że przestaje brakować bilboardów, plakatów, czy też innych form reklamowych opartych na papierze, tekturze bądź innych powierzchniach. Jednak coraz częściej mówi się o innowacji tych produktów poprzez wdrożenie takich elementów, jak świetlne bądź nawet zapachowe, ale także o zastąpieniu ich innowacyjną technologią, obecnie zwaną Digital Out Of Home.

Czyżby cyfrowe nośniki reklamowe, miały zdecydowanie większe szanse na to, żeby jeszcze lepiej trafiać do odbiorców. Jedno jest pewne, w Polsce następuje powolny przełom, cyfrowe ekrany pojawiają się w punktach takich jak galerie handlowe, lotniska oraz sklepy wielkopowierzchniowe. Czy takim rodzajem nośnika, zainteresują się również mniejsze firmy?

Pierwszy eksperyment polegający na wyświetlaniu reklam na specjalnych telewizorach, został przeprowadzony w USA. Jednak nie było to w pełni kontrolowane badanie, ponieważ do tej pory nie są znane żadne statystyki. Jedno jest pewne, nośnik reklamowy w postaci ekranów LED-owych oraz LCD, szybko zagościły na rynku reklamowym.

Digital Signage – pozytywnym krokiem naprzód

W 2012 roku, według Polish Digital Signage Association, na polskim rynku reklamowym pojawiło się blisko 15 tysięcy ekranów umożliwiających wyświetlanie cyfrowych obrazów. Obecnie wykorzystywanych jest ponad 60 tysięcy profesjonalnych ekranów i ich liczba nieustannie rośnie. Rozwiązania reklamowe, jakie niesie ze sobą Digital Signage, to przede wszystkim brak ograniczeń. Wymiana treści tradycyjnej reklamy wiąże się z dużą ilością etapów do pokonania, zaczynając od stworzenia projektu, poprzez jego realizację w formie wydruku, a następnie montażu w odpowiednich lokalizacjach. Obecnie wszelkie metamorfozy, oraz dostosowywanie treści reklamowych do osobistych preferencji, jest zdecydowanie łatwiejsze. Jak i również możliwa jest rotacja poszczególnych treści, nie czując żadnego ograniczenia do wyboru pomiędzy jednym hasłem bądź grafiką. Na cyfrowych nośnikach reklamowych, można przedstawić potencjalnym klientom zdecydowanie więcej, w dużo ciekawszy sposób.

Cyfrowe nośniki reklamowe zastępują zatem, nie tylko tradycyjne formy, takie jak plansze bądź billboardy. Warto wspomnieć również o tych rozwiązaniach, jakimi są wystawy sklepowe. Nie ma co się oszukiwać, Klienci kupują zmysłem wzroku. Jeśli coś jest ładnie zaprezentowane, a dodatkowo oddziałuje na rozmaite zmysły, to sprzedawca odnosi duży sukces w postaci zainteresowania ekspozycją. Porównując zatem tradycyjne manekiny, do cyfrowego obrazu, który dodatkowo może być ruchomy – nieposiadamy żadnych wątpliwości. Oddziaływanie reklamy na widza staje się jeszcze intensywniejsze i przynosi lepsze rezultaty.

Czy systemy Digital Signage wyprą tradycyjne nośniki reklamowe? W najbliższym czasie, na razie nie jest to możliwe, ale nie ma co ukrywać, że wszystko zmierza właśnie w tym kierunku. Jednak na wszystko potrzeba czasu. Wielkie, międzynarodowe sieciówki idą z duchem czasu i przedstawiają klientom swoje produkty i usługi w zupełnie nowej odsłonie, na miarę XXI wieku. Jednak jeszcze potrzeba więcej czasu, a także mocniejszego autorytetu, by małe i średnie firmy, szczególnie działające na rynku krajowym, poszły w tym samym kierunku. Na przestrzeni kilkunastu lat, na pewno będzie można zauważyć potężne zmiany na rynku reklamowym, wtedy będzie można dokładniej przeanalizować słabnącą pozycję tradycyjnych nośników.



UPLED

     
ul. Przemysłowa 4,    37-450   Stalowa Wola,    woj. podkarpackie  
Tel: +48 15 819 32 50   Email: biuro@upled.pl     NIP: 8652561757